< Natrag na novosti

Tomislav Bunjevac sudjelovao u panelu „Misija u službi smanjenja emisija“ na Greencajtu

ENNA Next je tržišni lider u segmentu solarnih elektrana za kućanstva s instaliranih oko 100 solarnih elektrana mjesečno.

Datum objave23. svibnja 2025.

Zagreb, 23. svibnja 2025. – Greencajt, najveća regionalna konferencija o održivosti, održana je u Paviljonu 13 zagrebačkog Velesajma od 21. do 23. svibnja 2025. pod visokim pokroviteljstvom Ministarstva zaštite okoliša i zelene tranzicije, Ministarstva turizma i sporta i Grada Zagreba. Konferencija je ove godine, pod motom „Ni crno/Ni bijelo“ okupila brojne domaće i strane stručnjake koji su kroz predavanja i panele raspravljali o izazovima i rješenjima za održivu budućnost, a ENNA grupa je i ove godine podržala konferenciju.

U panel raspravi drugog dana Greencajta sudjelovao je i Tomislav Bunjevac, član Uprave ENNA Nexta. Uz njega, u panelu naziva “Misija u službi smanjenja emisija” sudjelovali su i Tihana Vranković, marketing & sales manager, Holcim, Mirsada Kudrić, generalna direktorica za Hrvatsku, Slovenija, BiH, Robert Bosch Hrvatska te Zvjezdana Sirk Novak, Regionalna direktorica komunikacija iz tvrtke JYSK. Panel je moderirao novinar Igor Bobić.

Na početku panela, Tomislav Bunjevac predstavio je sugovornicima i publici tvrtku ENNA Next i što ENNA Grupa čini na svom putu prema održivosti.

„ENNA Next je vodeća tvrtka na tržištu u izgradnji obnovljivih izvora energije u Hrvatskoj. Osim toga, dobar dio našeg poslovanja odlazi na trgovanje električnom energijom. 80% električne energije kojom trenunto trgujemo dolazi iz obnovljivih izvora. Svojim kupcima kroz takvu električnu energiju, omogućavamo nabavu jamstava podrijetla, koja služi kao certifikat da ta energija dolazi iz obnovljivih izvora. Uz to, na razini ENNA Grupe, mi smo jedan od najvećih investitora u Hrvatskoj kada govorimo o vlastitim proizvodnih postrojenjima. U svom portfelju imamo nekoliko velikih solarnih elektrana u Hrvatskoj i regiji. ENNA grupa ulaže i u geotermalnu energiju i spremni smo ulagati u daljnji razvoj tog proizvodnog miksa, bilo da se radi o vjetroelektranama, solarnim elektranama ili o geotermalnoj energiji. ENNA Grupa puno ulaže u održivost svog poslovanja. Tu možemo navesti još jedan primjer iz grupe, koji se ne tiče energetike - naša divizija logistika koristi električne lokomotive, koje su u odnosu na dizelske održive. Ako usporedimo kapacitete vlaka s brojem i kapacitetom kamiona, jedna električna lokomotiva sa svojim brojem vagona može zamijeniti isto toliko kamiona. Tu govorimo o značajnim smanjenjima CO2 emisija.“

O interesu građana za solarne elektrane, Bunjevac je rekao da interes građana i dalje postoji te da on svakodnevno raste. Dodao je da danas u Hrvatskoj ima približno 15 tisuća instaliranih solarnih elektrana za kućanstva. Prepreke u procesima od ugovaranja do instalacije elektrane uvijek postoje, ali sada su one već postali rutina koja se brzo rješava i taj proces funkcionira.

„ENNA Next mjesečno instalira stotinjak solarnih elektrana na kućanstvima. U ovom trenutku smo tržišni lideri u tom segmentu.“ – dodao je.

Od 1.siječnja 2026. najavljen je drugačiji obračun za ovu vrstu električne energije koji će za krajnje kupce biti nešto nepovoljniji, ali interes za solarne elektrane za kućanstva neće pasti zbog toga. Kupci su u 2025. požurili s ugovaranjem i instalacijom elektrana kako bi što prije dobili potvrdu za trajni pogon te da ostanu u dosadašnjem načinu obračuna.

Na pitanje kako vidi daljnji razvoj tržišta, Tomislav Bunjevac odgovorio je da će se tržište razvijati u smjeru malih kućnih baterija koje će se kombinirati sa sustavima za upravljanje električnom energijom. „Mislim da će kućanstva sve više i više postajati neovisna u pravom smislu te riječi od utjecaja mreže.“

Prednost ENNA Next solarnih elektrana za kućanstva je ta što ENNA Next svojim krajnjim kupcima nudi desetogodišnje osiguranje.

„Što se tiče klimatskih promjena, one su definitivno tu i ne možemo ih izbjeći. Prošle godine smo u Hrvatskoj imali dvije jake elementarne nepogode, a fizički način za zaštitu solarnih panela ne postoji. Ono što se iskustveno pokazalo najboljim načinom zaštite je osiguranje i u tom kontekstu mi uz svaku našu elektranu koju prodamo krajnjim kupcima dajemo desetogodišnje osiguranje. S osiguranjem kupci mogu biti zaštićeni od utjecaja klimatskih promjena i dodatnih troškova.“ – izjavio je Tomislav Bunjevac.

Više o Greencajtu saznajte na linku

Loading...